Radar- és lézerdetektor GPS adatbázissal KIYO KY-VTX950GPS
A telepített ellenőrzési pontok, legálisan használható GPS rendszerű detektorokkal, mint például a KIYO VTX950GPS hatékonyan és megfelelő időben, akár 750 méterrel a kapuk előtt előrejelezhetők. Minden esetben lassítani kell! A telepített traffipax előrejelzők nem képesek blokkolni a sebességmérő eszközöket, csupán időben figyelmeztetnek a közelgő sebességmérő helyre, így a jármű vezetője szükség szerint korrigálhatja haladási sebességét.
Ha olyan egyedi riasztást szeretne hozzáadni a készülékhez, ami még nem szerepel az adatbázisban, akkor – például egy új traffipax esetén – saját „veszélyes” pontot is megadhat.
A készülék működése
A KIYO VTX950GPS egyszerűen beépíthető, csupán a szettben található tapadókorongos konzolt kell a szélvédőre rögzíteni, majd csatlakoztatni a szivargyújtóba a készülék tápellátását biztosító szivargyújtó csatlakozót.
Két különböző érzékenységi fokozatban használható a készülék, mely segít a fals riasztások minimalizálásában:
- Autópálya mód (Highway)
- Városi mód (City)
Lehetőség van Városi (City) mód használatára. Ilyenkor a készülék csökkenti a téves riasztások számát, melyek a városi közlekedés során fordulhatnak elő (pl.: fotocellás ajtók). Ebben a beállítási módokban a K-sáv érzékelése csökken, a nagyobb veszélyt jelentő X- és Ka-sáv érzékelése teljes értéken marad. Az Autópálya (Highway) módot akkor kell bekapcsolnia, ha elhagyja várost, és országúton vagy autópályán folytatja a közlekedést. Ebben a beállításban sokkal érzékenyebb az eszköz.
Az AUTO/MUTE gomb megnyomásával bekapcsolhatjuk az automata némítás funkciót, mely radarjel érzékelése esetén 3 másodpercig normál hangerőn figyelmeztet, aztán a felére csökkentett hangerővel figyelmezteti tovább a jármű vezetőjét a kényelmesebb használat érdekében.
A készülék OLED kijelzőjének fényereje állítható, így különböző fényviszonyok között is nagyon jól olvasható marad.
Legálisan használható termék
Magyarországon a 2012.09.01. KRESZ 3.§ (3) alapján: “Tilos a közúti közlekedés hatósági ellenőrzését megakadályozni, megzavarni, valamint az ellenőrzés eredményét befolyásolni, ide NEM értve az ellenőrzést előre jelző eszközök használatát.”
A KIYO VTX950GPS közlekedésbiztonsági eszköz figyelmeztetésével segíti a jármű vezetőjét, hogy elkerülje a sebességtúllépést, de semmi esetben sem zavarja a sebességmérőt, nem blokkol, nem akadályozza, zavarja meg a közúti közlekedés hatósági ellenőrzését. Minden esetben tartsa be a sebességhatárokat és közlekedjen az út- és látási viszonyoknak megfelelően! Külföldi használat esetén ellenőrizze a helyi jogszabályokat a termékre vonatkozóan!
A készülék üzembe helyezése
A KIYO VTX950GPS egyszerűen beépíthető, csupán a szettben található tapadókorongos konzolt kell a szélvédőre rögzíteni, majd csatlakoztatni a szivargyújtóba a készülék tápellátását biztosító szivargyújtós csatlakozót.
A készülék a gyújtás ráadása után aktiválódik, amelyet bekapcsolási hang- és fényjelzés kísér. Radaros vagy lézeres jel érzékelésekor a „veszélyről” a készülék kijelzőjére kerülő piktogramos figyelmeztetés mellett magyar nyelvű beszédhang is tájékoztatást ad.
Léteznek olyan autótípusok, amelyekben speciális szélvédő található. Ezek tulajdonsága, hogy a GPS jelet leárnyékolják, így a különböző GPS-es készülékek nem működnek megfelelően. Továbbá, ha a készüléket a műszerfal alá, vagy mögé szeretné rejteni, akkor ez szintén a GPS jel erősségének a csökkenéséhez vezet. Kérjük ellenőrizze járművének leírásában, hogy ilyen jellegű szélvédővel rendelkezik-e!
A készüléket annak használatba vétele előtt érdemes beállítani a részletes magyar nyelvű használati útmutató alapján. Igény esetén angol nyelvű szoftver is letölthető a készülékhez.
Ingyenes adatbázis frissítés
A KIYO VTX950GPS ingyenesen frissíthető teljes Európa adatbázist tartalmaz. Nagyon fontos, hogy mindig a legújabb szoftverrel és adatbázissal használja készülékét, ellenkező esetben nem tudjuk biztosítani, hogy Ügyfeleink mindig aktuális információk alapján, időben értesüljenek a rájuk vadászó traffipaxok helyzetéről.
Az adatbázis az következő országokat tartalmazza: Andorra; Ausztria; Belgium; Bosznia-Hercegovina; Bulgária; Horvátország; Ciprus; Csehország; Dánia; Észtország; Finnország; Franciaország; Németország; Egyesült Királyság; Görögország; Magyarország; Izland; Írország; Olaszország; Lettország; Liechtenstein; Litvánia; Luxemburg; Málta; Hollandia; Norvégia; Lengyelország; Portugália; Románia; Oroszország; Szerbia; Szlovákia; Szlovénia; Spanyolország; Svédország; Svájc; Törökország; Ukrajna.
Nem várhatjuk el Öntől, hogy minden héten ellenőrizze a honlapunkat, hogy éppen történt-e valami változás vagy sem, ezért amennyiben új traffipaxok jelentek meg vagy új szoftver készült az Ön termékéhez, mi a lehető legrövidebb időn belül e-mailben, vagy telefonon értékesítjük Önt, és segítünk, hogy elvégezhesse a szükséges frissítést. Ehhez Önnek annyit kell tennie, hogy a gyártó honlapján regisztrálja készülékét: Regisztráció
A szoftverfrissítés számítógép és USB kapcsolat segítségével lehetséges. Az ingyenesen letölthető mindenkori legújabb adatbázis, szoftver, és a frissítéssel kapcsolatos információk a gyártó honlapján érhetőek el (magyar nyelven is).
A szélvédőre szerelt detektorok lézerérzékelése
Korábban kézenfekvő megoldásnak tűnt egy szélvédőre helyezhető radar- és lézerdetektor használata a traffipaxokkal szembeni védelem céljából, azonban a legújabb rendőrségi mérőeszköz, az ARH CAM-S1 az elődeinél közelebbről és szűkebben mér, ezért a lézerjele nem minden esetben éri el a szélvédő magasságát, ahol a radar- és lézerdetektor található.
A szélvédőre helyezhető detektorok eredményesen alkalmazhatók a radaros mérőeszközök és a régebbi lézeres mérők előrejelzésére, viszont a közelről történő, alacsony lézeres mérések előrejelzéséhez érdemes kiegészíteni a már meglévő szélvédős detektorunkat rendszámtábla-keretbe szerelhető lézerérzékelővel vagy lézerblokkolóval.
A készülék nem tévedhetetlen eszköz. Előfordulhatnak olyan szituációk és országok, ahol későn vagy egyáltalán nem jelez bizonyos külső körülmények miatt a detektor. Ennek oka nem a készülék hibás működéséből adódik, hanem a fizika törvényszerűségeire vagy időjárási körülményekre vezethető vissza, vagy esetleg az adott ország eltérő sebességmérési módszereire.